börjar bli effektiv...


gick upp fem över åtta idag, då jag redan igår tvättade håret samt duschade innan jag gick och lade mig. verkligen ett tidssparar knep, kunde sova 20 minuter längre. bara att tvätta ansiktet och dra några tag med platttången så var man klar. Så skönt. hade bara en timmes skoldag ungefär och nu är jag ledig en hel vecka igen! kommer att ha mycket tid till att plugga till nästa prov dvs.... både bra och dåligt, det kommer säkert göra att jag blir lite lat och tänker att jag har gott om tid, å andra sidan så är det skönt att göra saker i sin egen takt och inte behöva stressa.

Mitt nya höstlöfte är annars att börja träna, minst tre ggr i veckan, minst 30 minuter per gång. tänkte sätta 5 ggr i veckan först men fick hejda mig... lätt att man sätter för höga mål och känner sig dålig när man inte lyckas. bättre att göra tvärtom. har redan tränat en gång och det är bara tisdag än så länge, hejja!

ska försöka undvika socker och skräpmat från och med nu också, måste verkligen gå ner lite i vikt. kan inte ha mina gamla kläder i storlek 38!! Har flera kjolar som jag inte ens kan knäppa i midjan, och det är ju inte så himla kul. allt fett samlar sig på magen, det funkar inte. tror iofs inte det blir så svårt att dra ner på socker och sånt, har ändå inte råd att handla haha ,-)  alltid en fördel med att vara fattig! ;-P


sötebröds dagarna är över haha! ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0