Hängmattefilosofier

Ligger ute i hängmattan hos mamma och surfar. det är livs kvalité :-)) Kom på idag att jag bara har fyra dagar kvar på det här intenetabbonemanget, sen går det ut och jag glömde såklart (!!) mitt nya bredband jag redan fixat hos 3 hemma i lägeneheten. suck! får råsurfa nu ett par dagar haha....

har kommit på lite roliga grejjer, ideér för tatuering... vill ha den på sidan av handleden och det är lite bra jag skriver ner dem nu så att jag inte ev skulle glömma bort dem!

Förslag;
"Vivere con passione" (italienska för "leva med passion")
"Ho sempre guarire" ("I always heal" på italienska)
"volare con le ali" ("flyger med egna vingar").
"volare senza ali" (flyger utan vingar)
"la bella vita" ("det goda livet", italienska.)
"Io non possiedono alcuna" ("mig äger ingen")
"camminare mai da soli" (vandrar aldrig ensam).
"Vivere nella luce" (leva i ljuset)

"Fede, speranza, amore" (tro, hopp och kärlek)

"forza, corragio e amore" ("styrka, mod och kärlek").

sen gillar jag;
"la cosa piu bella nella vita è l´illusione della vita" ("det vackraste i livet är illusionerna om livet".) fast det kanske är lite långt.

Vad ska jag ta????? :D

skulle nog vilja ha La bella vita eller "volare con le ali"på sidan av foten (den sidan man ser alltså till höger på vänster fot, på insidan av foten alltså, inte utsidan...) också kanske det första citatet på sidan av armen, vänster arm. eller volare con le ali där istället. synd att det är så dyrt att tatuera sig bara, vet inte riktigt om det är värt det om det kostar för mycket.

vet att många har citat på latin men jag tycker italienska är ett fint språk... leva med passion blir nästan likadant på latin som italienska, "Passio vivere", men då tycker jag att det både ser och låter finare på italienska. I always heal på latin blir "ego semper sana" och det kanske inte är så jättekul...

tänker mig att det skall vara skrivet lite i skrivstil men man skall ändå se vad det står.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0