Lill lördag på en tisdag.

  
drack "lite" rödvin och åt pasta igår. så gott!! :-)

sitter och myser med kissen brevid mig som ligger och snusar. är typ bakis idag, help me.... blev så exalterad över att jag fick köpa ut en flaska vin på bolaget igår att jag drack upp hela igårkväll haha! vaknade till vid två tiden och var sååå törstig och hade en hemsk huvudvärk haha... så går det när man inte är van vid att dricka! dock känns det lite bättre nu, vaknade nio imorse och hade inte ont i huvudet alls, tur man är bra på att dricka vatten (också ;-) och hade värktablett hemma! jaja, vinet var gott i alla fall och ibland måste man få känna att man lever ;-) funderar på att rota fram nåt ur frysen och sätta igång med lunch nu, får se vad man skall äta?? är lite sugen på pizza eller hamburgare man skall försöka hålla mig borta från onyttigheter nu ett tag så gott det går. det är ju faktiskt bikinisäsong nu! (ännu mera hjälp!!) varmt och fint väder ute idag, ska nog gå ut en sväng sen. kanske köpa en glass eller nåt?

men åh... jag vill verkligen ha pizza!! ;-)

haha, jag sökte på ordet huvudvärk på google för att hitta någon passande bild till det här inlägget och hittade en artikel i Allt om mat där de skriver om ett rödvin (Ken Creek, finns på systemet och är från australien) som inte skall ge huvudvärk! ska nog prova det någongång. Vitt vin skall heller inte ge huvudvärk på samma sätt som rödvin, så det kan man också dricka om man inte vill få det. bra tips va? ;-)

vinet jag drack igår heter Santa Digna, det kommer från Chile, det är fairtrade märkt och kommer bara att finnas att köpa nu i sommar på systemet. väldigt gott, men som sagt, man ska inte dricka mer än ett par glas för då kommer huvudvärken! (oftast).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0