dags att bli nyttig tjej!



har precis tränat en halvtimme, typ tredje gången för den här veckan. hejja mig! Måste verkligen styra upp mina mat och träningsvanor, känner mig som en köttbulle på ben och orkar knappt vända på mig i sängen på natten för att jag blitt så rund haha.... true story! Så nu blir det träning som gäller, mår så myyyycket bättre då. behöver ju inte vara så stor grej heller, en halvtimme om dagen räcker faktiskt för mig och har funkat i flera år.

och så det här med maten. nu när jag haft pollen och varit sjuk i typ två månader (eller längre) så har jag inte orkat bry mig om att fixa bra mat, och så tänker man att man kan få unna sig när man är sjuk och inte orkar... vilket gör att man bara blir tröttare och tröttare i längden. det är väl ok att äta lite skit om man bara gör det en dag och sen inte på två månader, men inte att göra det flera gången i veckan i flera månader. mina riskfaktorer om man kan kalla det så, är öl, godis, ostbågar och pasta och pizza.

jag tänker byta ut öl mot typ loka, godis mot fruktsallad eller jordgubbar/biggaråer (som är så sjukt gott), ostbågar mot nötter och pasta och pizzan (som jag ääälskar) mot ?? Någon som har ngt förslag. Körde mycket med fullkornspasta förut men har trättnat på det. får väl börja med klassikern mycket protein och lite kolhydrather som vanligt, en köttbit, massa sallad och typ ris.

men nu ska man visst köra mycket fett också? LCHF tänker jag på..........mycket fett och protein då? ;-)

jag illustrerar och sammanfattar detta men ett par väldigt pedagogiska bilder :-)




Om man tränar regelbundet och tänker på att välja ett nyttigt alternativ när man äter så har man en bra grund att stå på.

så kom inte och locka mig med choklad nu! :-)

Hm, nästa vecka ska jag på bio... Vad ska jag äta då? Popcorn funkar väl? :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0