Hemmagjord glass & desperata hemmafruar.

jag snubblade precis över ett superenkelt recept på hemmagjord glass i en annan blogg, så jag tänkte ta mig friheten att sprida det ytterligare, så enkelt och glassen såg verkligen jättegod ut.

3 ägg
3 dl vispgrädde
2 dl florsocker
blåbärssylt.

vispa grädden tills den blir fast, blanda sen ner de andra indigrienserna, häll i en plastbunke och ställ minst 4 timmar i frysen. njut!

perfekt om man har dessa ind. hemma men inte har glass, eller om man vill göra glass utan massa tillsatser i, eller helt enkelt vill göra god hemmagjord glass! ;-)

ni hittar bild på glassen och receptet här. jag blev jättesugen på glass när jag såg den fina bilden! :-)

jag råkade somna förut när jag plugga haha, så vaknade för någon halvtimme sen.. tror jag har ett överblivet glasspaket längst ner i frysen som jag ska rota fram och titta på Real housewifes (även fast jag får typ epilepsi av de botoxförvirrade psykopaterna) och sen bachelorette (även fast jag tycker det är lite halvtråkigt, bara kul att se i slutet vilka som blir ihop ju, haha). Äsch, det kan bli en ok måndagkväll.





Kommentarer
Postat av: linh to phuong

aw vad rolig att jag blev länkad från dig! tack så mycket :D

2011-06-21 @ 10:57:43
URL: http://madebylinh.blogg.se/
Postat av: charlotte

tack detsamma för receptet :-) måste ja prova i sommar :-)

2011-06-21 @ 16:36:33
URL: http://charlotteishereat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0