Hiss och diss.

jag hissar;



An Education. Riktigt bra och välgjord film om en ung tjej på 60 talet... plus för fina miljöer (paris på 60 talet!!) och vackra kläder. klart sevärd för alla åldrar!

jag dissar;



Somewhere av Sofia Coppolla. tyvärr, jag ville verkligen gilla den eftersom jag gillar hennes tidigare filmer... men den här filmen? eh, vet inte riktigt vad jag ska säga faktiskt.... den var fint filmad och kul att se dakota fannings lillasyster som spelar riktigt bra, men storyn har liksom ingen mening eller poäng, och slutet fattade jag inte ett skit av, fast det kanske berodde på att jag var så sjukt uttråkad när den väl började närma sig slutet att jag helt enkelt inte brydde mig om vad som hände haha :-) den hade några riktigt fina scener som var så typiska sofia coppolla, med fin och drömsk musik ni vet, men resten var mest lite blajjigt på nåt sätt. den var helt enkelt rätt seg och tråkig om jag får uttrycka mig så :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0