Skitångest

jag lider av ångest. Fy fan vad jobbigt det ärrr........... känner bara för att klaga nu..... har haft ångest i ett par tre dagar nu vilket har lett till; huvudvärk, trötthet, ILLAMÅENDE osv, osv.... jobbigt. jag hatar mig själv för att jag har så lätt för att få det. hatar! när den väl kommer så är det inte bara något man kan skaka av sig och förtränga, (vilket jag såklart önskar), man får helt enkelt genomlida och gå igenom den tills den klingar av några dagar senare.... det är inte så att jag ligger och vrider mig i ångestatacker, sliter mitt hår och skriker som en galning som en del kanske tror nu haha, det är mer att man får den där jobbiga oron/rädslan/paniken (? vet inte hur jag skall förklara det) som inte går bort, och. så. vidare. det märks nog inte ens utåt. jag har googlat lite på det nu och just stress kan utlösa ångesten (duh) så man skall försöka undvika just det..... jag har specifika saker som utlöser min ångest ibland... alltså jag lider inte skitmycket av det så att det sabbar livet totalt och hela tiden, men det är ändå jobbigt att gå runt och känna så här till och från............. tar så mycket energi på nåt sätt, den bara äts upp och försvinner.....................blä. ska försöka att bli lite mer positiv nu för jag tror att den börjar gå över för den här gången snart... har ätit en riktigt god sallad, legat i sängen och njutit av ett par tidningar (ja, så gott det går då ;) och druckit Loka Smultron/citron. Det hjälper att ta hand om sig själv och ta det lungt och bara vara ibland. I alla fall för mig.



måste nog börja meditera mer ;-P

och ingen behöver bli orolig, ibland mår jag väldigt bra också, bättre dag för dag om man kan säga så ;-P Det är bara man själv som kan lära sig att hantera livet och ångesten som ibland kommer med den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0