Every accomplishment starts with the decision to try.

har nyst som en tok hela kvällen, börjar bli jobbig den här allergin, kan väl sluta snart tycker jag?? Köpte lite godis efter mathandling på ica, så ikväll blir det lördagsmys framför nån film med godispåse haha... men det är ju faktiskt lördag och jag har (nästan) varit duktig hela veckan... :-) lite måste man unna sig också! får se om jag pluggar lite också..... vill klara provet nästa vecka.

bra ordspråk va? ibland räcker det faktiskt med att försöka så klarar man faktiskt av det... :-) förra veckan så hade jag knappt läst något till provet, men tänkte att "jag går dit ändå och skriver, går det så går det, och inte så har jag iallafall försökt". och jag klarade det ändå fast jag var helt säker på att jag inte skulle göra det. Man behöver inte vara bäst och superförberedd jämt och ständigt (även om det underlättar, och man skall såklart försöka att vara det, men ibland orkar eller kan man inte), utan det duger med att man försöker så kanske det går ändå! vi kan ofta mer än vad vi tror och det är genom att våga försöka som vi utvecklas och blir starkare!

Nu är jag värd lite godis och mys, trevlig lördagkväll! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0